Konstrukcje spawane – ciąg dalszy projektu wiaty w SolidWorks
Kontynuacja odcinka nr 174 związanego z pomysłem Widza na projekt wiaty samochodowej. W pierwszej kolejności skupimy się na wprowadzeniu zmian do etapu wykonanego w poprzednim odcinku. Zmiany te pokażą w jaki sposób zmienić profil oraz długość głównego przęsła i jak te zmiany wpłyną na przebudowę konstrukcji. O ile zmiana profilu jest stosunkowo łatwym zabiegiem, o tyle w przypadku zmiany długości głównego przęsła założono inny scenariusz. Niech będzie, że ze względów logistycznych, nie ma możliwości przewiezienia niemal 10 m odcinka kształtownika, a krótszych odcinków nie chcemy spawać – takie wymyślone założenie. Zatem wydłużamy słup środkowy, tniemy na pół główne przęsło i sprawdzamy co na to SolidWorks…
A w kolejnym kroku robimy automatyzację dla naszej konstrukcji. Pomysłodawca zaproponował, aby na dwa przednie słupy wiaty posadzić kratownicę. Ale na razie nie wiemy ile belek (krzyżulców) damy pomiędzy pasami (górną i dolną belką kratownicy), nie wiemy nawet jaki dystans będzie oddzielał te belki. Zróbmy zatem tak kratownicę, aby za pomocą narzędzia Równania, SolidWorks pomógł nam w przebudowie naszej kratownicy, a my skupimy się tylko na operacjach związanych z docinaniem naszych belek.
Zapraszam: [#176] Konstrukcje spawane – ciąg dalszy projektu wiaty w SolidWorks
Odwiedź również stronę internetową kanału: IPc – Inżynier Programista
#inzynierprogramista #cad #solidworks #inzynieria #mechanika #studbaza #pracbaza #modelowanie3d #modelowanie #projektowanie #ciekawostki #tworczoscwlasna #nauka #hobby #gruparatowaniapoziomu